ANNE KÖFTESİ

         


        Annelerimizin yaptığı klasik fakat lezzetli köfte tarifini bloga eklemesem olmaz diye düşündüm. Annemin bir blogu olsaydı, onun eşsiz baklava tatlısını bayram için yapıyor olacaktım. Maalesef ne bana öğretti ne de herhangi bir yere nasıl yapıldığını yazmış. Bu nedenle ondan öğrendiğim köfte tarifini buraya atabiliyorum ancak. Baklava yoksa köfte yeriz:)

Malzemeler

  • 500 gr kıyma 
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yumurta
  • 2 dilim bayat ekmek içi (rendelenecek)
  • Karabiber, kimyon, tuz 
  • Bir tutam maydonoz (evde olmadığı için bu kez eklemedim)

Hazırlanışı
  • Bir tepsiye, soğanları rendeliyoruz.
  • Kıymayı, yumurtayı, bayat ekmek içini, varsa maydonozu, baharatları ve tuzu ekleyip güzelce yoğuruyoruz. 
  • Harcımız iyice yoğrulduktan sonra, burası çok önemli iyi dinleyin! Bütün halde karıştırma kabına hızlıca çarpıyoruz. Bu işlemi rahatça yapabilmek için, ben her seferinde tepsi kullanırım. Yapmazsanız ne olur? Bence iyi olmaz. Kıvam tam olarak tutmuyor öyle de denedim. Harç yeterince özleşmiyor. Onun gibi bi şey işte nasıl anlatayım:)
Köfte harcından ufak parçalar kopararak (bunu bilmeyen mi var) neyse, yuvarlıyoruz ve hafifçe elimizle bastırıyoruz ve tepsiye diziyoruz. Üst üste konulsa da yapışmaz rahat olun. Hazırladığımız köfteleri isterseniz yağda isterseniz bir teflon tavada kızartın bu size kalmış. Yanında patates kızartması ve mükemmel bir domates sosuyla enfes bir lezzet sofranızda.








Domates sos yapılışı

Aslında basit. Domatesi rendeliyoruz, biraz yağ, sarımsak ezip, eklelyip pişiriyoruz. Baharat olarak mutlaka karabiber ve naaaaneee, nane çok mühim olmazsa olmaz. Afiyet olsuun:)




Yorumlar

Popüler Yayınlar