MERCİMEK KÖFTESİ



        Değişik zamanlarda değişik tariflerle denediğim mercimek köftesine burada son noktayı koymak istiyorum. Bu tarif tam tetematında diyorum.

Malzemeler

  • 1 su bardağı mercimek
  • 3,5 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı ince bulgur
  • 2 kaşık salça 
  • 1 kaşık toz kırmızı biber
  • yarım demet taze soğan
  • yarım demet maydanoz
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1 kuru soğan
  • karabiber, kimyon, tuz 
Yapılışı

  • Öncelikle mercimeği yıkayıp 3,5 su bardağı sıcak suyla haşlıyoruz.
  • Mercimek yumuşadıktan sonra, ince bulguru mercimeğin içine karıştırıp üzerini kapatıyoruz. (yaklaşık 30 dk. kadar dinlendiriyoruz) 30 dakikanın bitiminde biraz karıştırarak yoğurulur kıvama gelip gelmediğini kontrol edelim. Bazen mercimek fazla ocakta tutulduğunda suyu azalıyor ve harç biraz kuru olabiliyor. Yoğurulma kıvamına gelmediyse biraz daha sıcak su döküp karıştıralım. Biraz daha bekleyelim.
  • Bir tavada ince doğranmış kuru soğanları pembeleşinceye kadar kavurup, salçayı ve kırmızı toz biberi ekledikten sonra birkaç dakika daha kavurup altını kapatıyoruz.
  • Mercimek ve bulgur karışımına soğanlı ve salçalı karışımı, baharatları, tuzu döküp karıştırarak yoğuruyoruz. 
  • İnce doğranmış maydanoz ve taze soğanları ekleyip tekrar karıştırıyoruz.
  • Harçtan ufak parçalar kopararak köfte şeklini veriyoruz. Afiyet olsun:)


Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Sevdiğin bir şey olduğuna sevindim. Yaparsan yorum bekliyorum. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  2. Cok güzel yaparimmm. Parmaklarini yerler. Seninkide bence harika olmus 😄💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona ne şüphe:) Senin tarifini de öğrenmek isterim. Beğendiğine sevindim. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  3. Uzun zaman olmuştu yemeyeli ben de yapayım :)

    Bana da beklerim. birsenle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi olur. Şimdiden afiyet olsun. Tabii ki gelirim:)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar